Krótki Kwestionariusz Ryzyka Zaburzeń Integracji Sensorycznej
Jeśli większość stwierdzeń z tego kwestionariusza dobrze opisuje twoje dziecko to sprawdź czy to zachowanie nie wynika z zaburzeń integracji sensorycznej. Jeśli większość z nich określa zachowanie dziecka to być może powinieneś zgłosić dziecko do terapeuty integracji sensorycznej na pełne badania w tym zakresie. Kwestionariusz nie pozwala na samodzielne stawianie diagnozy. Tylko terapeuta integracji sensorycznej może postawić diagnozę.
Zapraszamy do Senum Mobile na kompleksowe badania.
1. Jest mało wrażliwy na ból , nie zwraca uwagi na drobne skaleczenia | [TAK] / [NIE] |
2. Nie lubi malować palcami | [TAK] / [NIE] |
3. Nie lubi lepić w plastelinie | [TAK] / [NIE] |
4. Nie lubi być niespodziewanie dotykany | [TAK] / [NIE] |
5. Jest szczególnie łaskotliwy | [TAK] / [NIE] |
6. Lubi się zderzać z innymi dziećmi podczas zabaw grupowych | [TAK] / [NIE] |
7. Ma słabą równowagę, często się potyka | [TAK] / [NIE] |
8. Często huśta się na krześle | [TAK] / [NIE] |
9. Ma duże kłopoty na lekcji wychowania fizycznego | [TAK] / [NIE] |
10. Ma problemy z cięciem nożyczkami | [TAK] / [NIE] |
11. Gorzej niż inne dzieci rysuje | [TAK] / [NIE] |
12. Brzydko pisze | [TAK] / [NIE] |
13. Nie trzyma kartki drugą ręką gdy pisze lub rysuje | [TAK] / [NIE] |
14. Wygląda na wiotkie dziecko | [TAK] / [NIE] |
15. Ma nieprawidłową postawę podczas pracy przy biurku | [TAK] / [NIE] |
16. Nie lubi miejsc gdzie jest głośno | [TAK] / [NIE] |
17. Trudno mu skupić uwagę w miejscu hałaśliwym | [TAK] / [NIE] |
18. Myli podobne dźwiękowo słowa | [TAK] / [NIE] |
19. Często mruga, ma ból głowy, załzawione oczy po czytaniu | [TAK] / [NIE] |
20. Ma kłopoty z czytaniem | [TAK] / [NIE] |
21. Ma problemy z przepisywaniem z tablicy | [TAK] / [NIE] |
22. Jest nadwrażliwy na pewne zapachy | [TAK] / [NIE] |
23. Jest impulsywny, ” wyrywa się” zanim zakończymy instrukcję | [TAK] / [NIE] |
24. Ma problemy z organizacją zachowania | [TAK] / [NIE] |
25.Chodzi podczas lekcji | [TAK] / [NIE] |
Zakaz kopiowania. Copyright Zbigniew Przyrowski