Integracja Sensoryczna,terapia integracji sensorycznej , diagnoza integracji sensorycznej, treningi słuchowe, Tomatis, Johansen
Get Adobe Flash player

Kwestionariusz Integracji Sensorycznej

Jeśli znajdziesz określenia ,które charakteryzują zachowanie Twojego dziecka może to oznaczać ryzyko zaburzeń integracji sensorycznej. Im więcej określeń pasuje do zachowania Twojego dziecka tym większe ryzyko zaburzeń integracji sensorycznej. Zapraszamy na pełną diagnozę do SENSUM MOBILE

I. DOTYK
Przesadnie reaguje na niewielki ból
Nie zwraca uwagi na drobne skaleczenia
Lubi aktywności związane z brudzeniem się / malowanie palcami /
Unika aktywności związanych z brudzeniem /lepienie w plastelinie/
Nie lubi być niespodziewanie dotykany /lekko/
Lubi być dotykany /uwielbia to , poszukuje tego/
Poszukuje fizycznie agresywnego kontaktu /uderza w ludzi ściany/
Jest szczególnie łaskotliwy
Unika używania dłoni do eksploracji dotykowej obiektów
Preferuje pewne ubrania i/lub narzeka na metki, mówi że niektóre ubrania drapią są za sztywne

II. RÓWNOWAGA I RUCH
Pierwsza część pytań odnosi się do podwrażliwości, a druga do nadwrażliwości.
Ma słabą równowagę
Ma lub miał duże problemy z nauką jazdy na rowerze
Podpiera głowę podczas rysowania pisania
Lubi kręcić się na karuzeli, krześle obrotowym
Często huśta się na krześle lub przyjmuje pozycję głową do dołu
Uwielbia huśtanie się na huśtawkach
Uwielbia szybki ruch
lub
Wygląda na przerażonego w przestrzeni /nie huśta się itp
Unika szybkiego ruchu
Ma chorobę lokomocyjną
Lubi ruch który sam inicjuje nie lubi gdy ktoś nim porusz, huśta
Nie lubi próbować nowych zadań ruchowych
Nie lubi wysokości, boi się wspinać

III. KOORDYNACJA
Ma problemy z manipulacją /cięcie , rysowanie, zapinanie/
Jest niezgrabny ruchowo, często przewraca się
Ma trudności z uczeniem się nowych aktywności ruchowych
Ma trudności z różnicowaniem prawo –lewo /powyżej 7 r.ż
Nie trzyma kartki drugą ręką gdy pisze lub rysuje
Źle trzyma ołówek
Brzydko pisze, nie mieści się w liniach
Nie potrafi wiązać sznurowadeł, miał trudności z nauczeniem się
Ma trudności z posługiwaniem się sztućcami
Ma trudności w łapaniu i/lub kopaniu piłki

IV. NAPIĘCIE MIĘŚNI
Wygląda na rozluźnionego , wiotkiego
Ma nieprawidłową postawę gdy siedzi lub stoi
Zbyt mocno ściska przedmioty /np. ołówek/
Zbyt lekko ściska przedmioty/np. ołówek/
Szybko się męczy
Unika zabaw i gier ruchowych
Podpiera głowę podczas rysowania, pisania
Raczej prowadzi siedzący tryb życia
Jest niezgrabny ruchowo
Ma trudności z podnoszeniem cięższych przedmiotów

V. SŁUCH
Jest zirytowany , pobudzony lub zalękniony w miejscach gdzie jest głośno
Jest bardzo wrażliwy na dźwięki
Trudno mu skupić uwagę w miejscu hałaśliwym
Myli się wykonując polecenia słowne
Potrzebuje powtarzania poleceń ,wskazówek
Myli podobne dźwiękowo słowa
Zatyka uszy na niektóre dźwięki
Lubi dziwne dźwięki, lubi powtarzać pewne dźwięki
Mruczy, śpiewa ,mówi do siebie podczas wykonywania zadania
Unika zabawek innych przedmiotów wydających dźwięki

VI. WZROK
Nadwrażliwy na światło; woli światło rozproszone, półmrok
Ma problemy z różnicowaniem kształtów
Krótki okres fiksacji wzrokowej / skupienia wzroku na przedmiocie/
Z trudnością śledzi poruszający się przedmiotu /gubi go/
Często mruga, ma ból głowy, załzawione oczy po czytaniu
Jest bardzo pobudzony gdy ma do czynienia z wieloma bodźcami wzrokowymi
Odmawia zasłaniania oczu, ograniczenia widzenia
Odwraca litery, sylaby , słowa
Ma problemy z przepisywaniem z tablicy , książki
Mruży oczy podczas słonecznego dnia
VII. WĘCH
Nadwrażliwy na pewne zapachy
Ignoruje nawet ostre i nieprzyjemne zapachy
Ma trudności z różnicowaniem zapachów
Często zatyka nos mówiąc ,że „śmierdzi”
Nie je pokarmów bez wcześniejszego wąchania
Nadwrażliwy na zapach perfum, mydła, wody kolońskiej
Lubi wąchać różne rzeczy nie służące do jedzenia
Lubi mocno doprawione pokarmy
Preferuje pokarmy o łagodnym smaku
Ma łatwy odruch wymiotny na wiele zapachów

VIII. UWAGA I ZACHOWANIE
Jest nerwowy , pobudzony
Jest impulsywny, /” wyrywa się” zanim zakończymy instrukcję/
Ma problemy z organizacją zachowania , wykonywanych zadań
Nie może dłużej skupić się na zadaniu
Bardzo lubi biegać, skakać, jest ciągle w ruchu
Szybko i łatwo pobudzony przez dźwięki, światło itd.
Niespokojny wówczas gdy trzeba być cicho i koncentrować się
Łatwo przechodzi od płaczu do śmiechu
Szybko się rozprasza
Lubi biegać podskakiwać, być w ruchu

Zakaz kopiowania.Copyrigt Zbigniew Przyrowski

Aktualności

Poradnia Sensum Mobile - nowy film


więcej...

Nowa strona Sensum Mobile

Została uruchomiona nowa strona poradni Sensum Mobile - Centrum Procesów Sensorycznych. Serdecznie zapraszam do odwiedzin: procesysensoryczne.pl

Książka z ćwiczeniami integracji sensorycznej

"Trenuj mózg poprzez ruch" to wyjątkowa pozycja na polskim rynku. Przedstawione ćwiczenia nie tyko są szczegółowo opisane, ale książka zawiera profesjonalne wskazania, czemu mają służyć i co można osiągnąć stosując je. Opis każdego z ćwiczeń zawiera też propozycje ich modyfikacji, co skutkuje tym, że z 236 proponowanych ćwiczeń uzyskujemy ich, co najmniej 500.

więcej...

Ogłoszenie

Sensum Mobile otwiera nową siedzibę i zatrudni logopedę z uprawnieniami do prowadzenia treningu słuchowego metodą Tomatisa / sprzęt cyfrowy/, terapeutów integracji sensorycznej. Możliwość pracy na umowę zlecenie lub umowę o pracę. Doskonałe warunki pracy i możliwość bezpłatnego udziału w wielu szkoleniach.

Zgłoszenia /CV/ proszę przesyłać na adres mailowy sensum-mobile@wp.pl


Książka o integracji sensorycznej

Oddajemy do rąk czytelników pierwsze w Polsce tak obszerne opracowanie tematyki integracji sensorycznej. Autor publikacji przedstawia nie tylko założenia teoretyczne metody integracji sensorycznej ale daje również praktyczne wskazówki dotyczące badania dzieci i prowadzenia terapii integracji sensorycznej   

więcej...

Staże w Sensum Mobile

W Sensum Mobile już od ośmiu lat odbywają się staże diagnostyczne. Każdego roku kilku terapeutów /max.10/ poznaje teoretyczne i praktyczne tajniki badania dzieci w zakresie zaburzeń integracji sensorycznej.

Więcej...

 O dyspraksji



Sale terapii integracji sensorycznej w Sensum Mobile

Terapia integracji sensorycznej wymaga sal wyposażonych w specjalistyczny, bezpieczny sprzęt. Sensum Mobile słynie z doskonale wyposażonych sal terapeutycznych. Mamy najnowszy dostępny na polskim rynku sprzęt terapeutyczny. Doskonale wykształceni terapeuci pracujący pod opieką terapeuty z największym doświadczeniem w terapii integracji sensorycznej w Polsce  - Zbigniewem Przyrowskim, prowadzą terapię w bogato wyposażonych salach. Odpowiednio wyposażone sale zapewniają optymalne warunki do terapii i rozwoju kreatywności dziecka. Nie ryzykuj wysyłając dziecko do jakiegokolwiek terapeuty, do jakiejkolwiek sali terapeutycznej. My mamy doświadczenie. Działamy nieprzerwanie od 1995 roku. Zobacz zdjęcia